צור קשר: info@r-c.co.il  |  טלפון 08-9495555
icon facebok icon instgram icon shopping icon youtube small  :stay connected

כושר גופני וירידה במשקל

מעטים מאוד האנשים שנפגוש במשך חיינו שלא עסוקים לפחות אחת ליום במקרה הטוב, בנושא הכושר הגופני ומשקל הגוף שלהם.

כולנו עסוקים מדי יום בדיאטות או בשינויי תזונה שאנחנו מקווים שיעשו את הקסם בחיינו ויביאו אותנו אל משקל היעד או למכנס היעד שמחכה לנו על הכיסא בחדר ליום שנוכל ללבוש אותו. הטעות הנפוצה הזו של דיאטות בזק ושינויים מהירים מדי בתזונה והציפייה לפלא שיתרחש תופסת תאוצה משנה לשנה ומדי יום אנו שומעים על דיאטה טרנדית חדשה החל מתזונת הפליאו הבריאה וההגיונית ועד דיאטת מרק הכרוב שהומצאה אי שם בשנות ה-90 ועדיין יש מי שינסה אותה.

אז לשנות תזונה זה נכון וטוב, אבל גם התאמת התפריט היומי שלנו וכמות הקלוריות לא יעשו עבודה טובה למשך זמן אם לא נשלב כושר גופני ולו הבסיסי ביותר בשגרת היום שלנו. כושר גופני הוא חלק או שלב הכרחי בתהליך שלנו לירידה במשקל.
מי שיקרא את המאמר הזה בטח אומר לעצמו: שטויות, אני ירדתי המון במשל מבלי לקום מהספה.
אז נכון, בעלי מקל עודף גדול אכן עשויים לרדת במשקל ואפילו די מהר במידה ויעשו שינוי מדויק בתפריט היומיומי שלהם. אבל מי שעבר את זה כבר יודע, הירידה נעצרת או מואטת משמעותית ויחד עם העצירה מגיעה התסכול ועם התסכול מגיע האוכל ושוב נמצא עצמנו במעגל דיאטות בלתי פוסק במקום פשוט להבין שכושר גופני וירידה במשקל הם השילוב המצנח עבורנו.

אז מה, עכשיו להירשם למכון כושר?

לא, ממש לא.
כאשר מדובר על כושר גופני רבים נוטים להחמיר עם עצמם ולחשוב שאדם בכושר גופני הוא מי אשר יכול לרוץ מרתון או להרים משקולות, בגדול התיאור הזה די נכון אבל כדי לשמור על אורח חיים בריא וכושר גופני בסיסי אנחנו לא חייבים להיות ספורטאים אולימפיים.

נקודת המוצא שלנו צריכה להיות ש-1 עדיף על אפס או במילים אחרות-גם להגיע לאימון כושר קבוצתי אחד בשבוע או אפילו לעלות הביתה בלי להיעזר במעלית-עדיף על ישיבה מול המחשב או על הספה כל היום.

הגוף שלנו הוא כמו חסכון, הוא השקעה לטווח רחוק. ככל שנשקיע בו היום, נפעיל אותו ונחזק אותו(לא, לא חייבים להיות בודי-בילדרים) הוא יהיה שם עבורנו בעתיד בבגרות ובזקנה ואת זה חשוב מאוד לזכור.

ובאשר לכושר גופני וירידה במשקל, ירידה במשקל כאמור יכולה להתקיים ללא פעילות גופנית אבל כושר גופני הוא כלל בסיסי לירידה בריאה ותקינה במשקל.

למה זה כל כך חשוב?

פעילות גופנית וכושר גופני חיוניים מאוד לתהליך הירידה במשקל כיוון שבזמן פעילות גופנית הגוף שלנו ממריץ את מחזור הדם, מזרז את תהליך חילוף החומרים, אחרי אימון כושר גופני אנחנו גם צורכים נוזלים רבים-דבר המסייע מאוד לשרפת השומנים בגוף שלנו.

ירידה במשקל ללא כושר גופני מותאם לתהליך היא ירידה שאינה כוללת שרפת שומן ועל כן לכושר גופני ופעילות ספורטיבית במשך הדיאטה יש השפעה ישירה על הירידה שלנו במשקל.

איזה אימון כושר גופני הכי יעיל לירידה במשקל?

כאמור, כל פעילות גופנית ולו הקטנה ביותר תסייע לנו לרדת במהירות במשקל אך אימוני כושר גופני המתמקדים בהעלאת הדופק הם האידאלים לתהליך ירידה במשקל.
בספא רפאל סנטר קיים לוח חוגים קבוע ומגוון במבחר שיעורי סטודיו קבוצתיים ומקצועיים למגוון מטרות. קיים שיעור יעודי לצורך שרפת שומנים, שיעור בו פעילות ה"קרדיו" היא גולת הכותרת והוא מתעסק כולו בפעילות אירובית למטרת שריפת שומנים. שיעורים נוספים בסטודיו החוגים של הספא הם שיעורי התעמלות בונה עצם-לגיל השלישי, שיעורי עיצוב וחיטוב, קבוצות TRX, פילאטיס ועוד.

לתאום שיעור ניסיון חייגי 08-9495555