צור קשר: info@r-c.co.il  |  טלפון 08-9495555
icon facebok icon instgram icon shopping icon youtube small  :stay connected

מים = חיים

כבר מגיל ממש צעיר-בגן הילדים אפילו, מוחדרת לנו המנטרה של חשיבות שתיית המים לבריאות שלנו. כילדים תמיד הוזהרנו מפני התייבשות אבל כדאי לדעת שמעבר לחשיבות המים כנוזלים בימי הקיץ הלוהטים של ישראל-יש בהם לא מעט תכונות חשובות נוספות וכן המים הם מרכיב נוסף בתהליכי ריפוי, תזונה והם אף בעלי חשיבות אנרגטית עמוקה בכל תחום ההומאופתיה. כל זאת ועוד במאמר הבא מאת ספא רפאל.

הרמב"ם אומר:

"בעניין השתייה המים הם המשקים הטבעיים לאדם ובריאים לגוף.  אם הם זכים וצלולים מועילים ששומרים הרטיבות שבגוף וממהרים להוציא את הפסולת."

כלומר לפי הרמב"ם-מים זכים נקיים צלולים עוזרים לניקוי רעלים ולטיהור הגוף.

כמות השתייה המומלצת על פי גורמים רפואיים היא בין 2-3 ליטרים ביום אבל חשוב להבין שכל מקרה הוא לגופו, ישנם אנשים שגופם זקוק ליותר או פחות נוזלים וכן לגיל והמשקל של האדם ישנה גם כן השפעה על כמות המים המומלצת עבורו.

כאשר מחשבים את כמות הנוזלים הנדרשת ישנם מספר גורמים אשר צריך לקחת בחשבון למשל:

נטייה גנטית להזעה מוגברת-מזיעים גם כשאתם עומדים במקום? כנראה שאתם בעלי נטייה טבעית להזעה מוגברת ואם כן מן הסתם כמות הנוזלים המומלצת במקרים כאלו תהיה גבוהה יותר.

עיסוק יומיומי בספורט ופעילות גופנית מסוגים שונים-גם כאן ישנה חשיבות גדולה לצריכת נוזלים מוגברת. לנוזלים ישנה השפעה לטווח הרחוק על גמישות או קשיחות המפרקים. על מנת שלא לגרום לפציעות ספורט, התקשחות סחוסים וכדומה-למי מכם המתעסק בפעילות גופנית באופן קבוע(ולמען האמת-גם אם לא ממש) כדאי מאוד להקפיד על שתיה מרובה כמו כן, פעילות גופנית גם בחורף ובסתיו מביאה עמה איבוד נוזלים כתוצאה מהזעה ולכן חשוב לשתות מים במהלך ואחרי אימונים לאורך כל עונות השנה.

תזונה- אדם אשר התפריט היומי שלו עשיר בירקות ופירות יזדקק לצרוף כמות נוזלים קטנה יותר שכן ירקות ופירות מכילים בתוכם מים בכמות משתנה כמובן בין פרי פרי.  מי שאינו צורך כלל או מעט מאוד פירות וירקות זקוק לכמות נוזלים גדולה יותר שכן לסיבים אשר בפירות והירקות בשילוב הנוזלים גורמים לפעילות מעיים תקינה ובריאה-היעדר סיבים ונוזלים יחד עלול לגרום לעצירות כרונית. במקרה כזה לשתייה מרובה של מים ישנה חשיבות גדולה שכן הם מסייעים בפעילות מעיים ומקלים על הקושי ביציאות.

אופן השימוש בדרכי הנשימה-תהליך הנשימה שלנו בבסיסו נועד להתרחש באמצעות האף והפה במקביל אך ישנים אנשים הנושמים מסיבות שונות בעיקר או רק באמצעות האף או הפה. לעובדה הזו ישנה השפעה על כמות הנוזלים שהם צורכים בחיי היום יום שלהם. נשימה מהפה גורמת להתייבשות מהירה יותר של חלל הפה ולכן הנושמים מהפה עשויים לצרוך יותר נוזלים ביממה.

ומה הקשר בין שתיית מים לירידה במשקל?

יש קשר! ועוד איך. אם התחלתם תהליך לירידה במשקל בצורה מבוקרת ומאוזנת(תפריט, קבוצות שונות, כושר גופני וכו') ואתם מרגישים שאתם "נותנים את הנשמה" ולא רואים תוצאות? עצרו רגע לבדוק כמה מים שתיתם היום.

לא הרבה יודעים אבל תאי שומן אינם יכולים "להישרף" ללא מים, הם יכולים אבל הרבה הרבה יותר לאט, אז אם אתם בתהליך שכזה ולא מבינים מה אתם עושים לא נכון-קחו את כמות המים שלכם, הכפילו אותה(או לפחות הגדילו אותה בכ-30%) וחכו לתוצאות-יש סיכוי לא קטן שעוד קצת מים זה כל מה שהגוף שלכם היה צריך😊