צור קשר: info@r-c.co.il  |  טלפון 08-9495555
icon facebok icon instgram icon shopping icon youtube small  :stay connected

מחזירים את שבועות למקורות

עוד לא הספקנו להתאושש מחג הפסח ורצף הארוחות שהוא מביא עימו, פסח, חג שני ומימונה למחמירים בינינו😊 וחג העצמאות וכבר מגיע אלינו בצהלה חג השבועות.
למי שחג השבועות המודרני כבר הצליח להיטל בו- הנה תזכורת קצרה למקור החג.


חג השבועות הידוע גם בשמות: חג הקציר, חג האסיף וחג הביכורים. ביכורים הם הפירות הראשונים אשר הבשילו בשדות והמטעים ולפי המסורת נהגו להביא שבעת מינים של אותם ביכורים בטנא(סל) אל בית המקדש.
אז מי הם לא שבעת המינים? הם לא פסטה, גבינה צהובה, רביולי, פשטידות ושמנת מתוקה.


מי הם כן שבעת המינים? תמר, גפן, חיטה, זית, תאנה, רימון ושעורה .


וכמו בכל מסורת, גם חג השבועות עבר גלגולים ו"שכלולים" רבים לנוחיותם וטעמם האישי של החוגגים אותו, ואיכשהו חג השבועות הפך מחג עתיר פירות ירקות ודגנים לחגיגת פחמימות עתירות שומן בלתי פוסקת. אז הנה חמשת הטיפים שלי איך לעבור את חג השבועות מבלי להתחרט עליו אחר כך ומבלי תחושת כובד מיותרת.


1.בואו מוכנים-כמו בכל חג כאשר אנחנו יודעים שארוחה גדולה כלולה לנו בלוח הזמנים שלנו, דאגו לאכול בהתאם. ניתן "להכין" את הגוף על ידי שתיה מרובה של מים לאורך כל היום, ולאכול שתי ארוחות קלות במהלכו על מנת לא להגיע "מורעבים" לארוחה ולהתנפל על כל הבא ליד.

ההמלצה שלי לארוחות כאלו היא לשלב כמה שיותר עלים ירוקים לסוגיהם למשל פטרוזיליה, תרד, חסה, סלרי וכדומה. ניתן לשלב גם אגוזים וחמוציות ולתבל במעט שמן זית לטובת עיכול בריא וקל יותר.


2. קחו את העניינים לידיים-אם אתם המארחים בחג-מעולה, נצלו זאת לטובתכם. אתם אחראיים על התפריט ויכולים להחזיר אל השולחן את חג השבועות המקורי, לבנות תפריט המתבסס על ירקות ופירות מכל הסוגים. אם אתם מתארחים? הציעו לקחת חלק בהכנות ודאגו לפחות לתבשיל אחד או שניים מזינים יותר.

bell pepper 569070 640

מאמרים נוספים לקריאה:

איך עוברים את ארוחות החג בשלום?

עשרת הדיברות שלי


3.אל תפחדו לשנות הרגלים-אם אתם מפחדים "לאכזב" את האורחים שכבר התרגלו להתפנק על איזו לזניה מוקרמת, דעו לכם שהיום כמעט לכל מוצר קיימת גרסה רזה יותר, בכל מתכון פשוט החליפו את הגבינה הצהובה בגבינה המכילה 9% שומן, גם לשמנת ישנן גרסאות עדיפות יותר. לאפייה השתמשו בקמח מלא, סובין, כוסמין וכדומה.

החלופה הטובה ביותר לחמאה היא גהיי אורגני, הגהיי האורגני היא למעשה חמאה מזוקקת דלה בלקטוז, אשר מוצקי החלב והמים זוקקו ממנה והיא עשירה בחומצות בריאות ומצוינת למערכת העיכול.


3.זמן קינוח! גם כאן מאוד לא קשה להפוך כל עוגה טעימה ומושחתת לעוגה טעימה מזינה ושפויה. היפרדו מגבינות השמנת הכבדות והמירו את כולן בגבינות רזות יותר, גם 9% שומן יהיו עדיפים על 28%, ולמחמירים מבנינו גם גבינות בעלות 5% שומן יכולות להרכיב עוגות מפנקות ומשובחות. את הסוכר כדאי להחליף לגרסאות היותר בריאות שלו כמו סירופ אגבה או מולסה.

eating 601578 1280


4.דעו מתי לעצור- חשוב לזכור, מוכח מדעית כי תחושת שובע מגיעה אלינו רק לאחר 20 דקות שלמות של אכילה ולעיסה, אם אתם מאלו שאוכלים מהר, נסו להאט את הקצב, קחו נשימה עמוקה ולפי הלחץ על דופן הבטן והסרעפת תוכלו להרגיש ממש פיזית כמה הקיבה שלכם מלאה. כמו שאמר הרמב"ם: "לא יאכל אדם עד שתתמלא כרסו, אלא יפחות כמו רביע משובעתו".


5.מלאו את הצלחת פעם אחת, קצת מכל דבר ולכו על בטוח. אל "תתבזבזו" על מאכל שלא כל כך תאהבו ואחריו תחפשו "סיפוק" במאכל אחר. סיימתם לאכול? לבריאות! הניחו מפית במרכז הצלחת, היא כבר תמנע מכם "לטפטף" לעצמכם עוד פרוסת פשטידה ועוד ביס מאיזו פסטה.


 חג שבועות שמח וקליל
לכל שאלה והתייעצות בנושאי תזונה ניתן לפנות בטלפון: 0523775532

דיוויס רונית, נטורופתית ומטפלת ברפואה משלימה ומנכ"לית "ספא רפאל סנטר" רחובות