צור קשר: info@r-c.co.il  |  טלפון 08-9495555
icon facebok icon instgram icon shopping icon youtube small  :stay connected

איך תתכננו ארוחת חג עשירה ובריאה?

כלל חשוב אצלנו בבית- ל"תפאורה" שעל השולחן ישנה חשיבות רבה בחג, מומלץ לקשט עם סממני החג(במקרה הזה-ראש השנה) במטרה שכולנו נתרכז יותר בדקורציה ופחות במה שמונח לידה 😊

תפריט עשיר לא אומר בהכרח עשיר בקלוריות, אפשר גם אחרת.

מנות הפתיחה של סעודת ראש השנה מהוות סמלים וברכות כמוזכר בתלמוד "סילקא, קרא, רביא ותמרי". בתקופות המאחרות יותר הוזכרו גם התפוח והדבש, ראשי בקר או דג וכמובן איך לא? הרימון. ארץ ישראל מכילה בתוכה עדות רבות בעלות מסורת חגי ישראל שונה האחת מהשנייה בכל אחת מתקיימות הברכות על פי הלכתן.

מברכות ראש השנה

  1. תפוח בדבש – שתהא שנה מתוקה מתחילתה ועד סופה.
  2. כרשה -  מקור המילה הוא בערבית "כרתי" מהמילה לכרות- לכרות את אויבינו.
  3. סילקא - עלי מנגולד – לסלק את אויבנו ואת שונאינו.
  4. תמר – מהמילה תם – מאחלים לעצמנו להיות מוקפים "תמים" שלא יהיו לנו אויבים ושיפסיקו לאיים ולפגוע בנו.
  5. דלעת – מהמילה קרא בערבית ודומה למילה קרע בעברית ומכאן הכוונה היא לאחל שיקרעו כל הגזירות הרעות.
  6. לוביה – המילה בערבית רוביא דומה למילה ריבוי ופה אנחנו מאחלים שיהיה הרבה מזל הצלחה ופרנסה.
  7. רימון – הרימון יש בו גם יתרונות בריאותיים אך החלק ההלכתי מדבר על  גרגירי הרימון הרבים אשר קשה למנות אותם, מאחלים לנו שפע בריאות.
  8. ראש דג/טלה או כבש  - שנהיה תמיד לראש ולא לזנב.

ארוחת ראש השנה מבית רונית דיוויס, כל מה שאני מיישמת על עצמי ובני משפחתי ריכזתי עבורכם כמובן גם:

ההמלצה הגורפת שלי בארוחות מסוג זה, היא ראשית כל-לא להגיע לארוחה מורעבים. התוצאה תהיה התנפלות על האוכל ואכילה כמעט לא מודעת אשר מביאה אותנו לתחושת אי נוחות מהר מאוד. כמו כן, מומלץ לבסס את המנה העיקרית על בשר עוף או דגים ואת התוספות על מגוון סלטים בדגש על כאלו המבוססים על עלים ירוקים: סלט חסה עשיר, סלט כרוב, סלט קינואה עם עשבי תיבול, שעועית ירוקה, ירקות מאודים ועוד.

במסגרת התוספות הייתי ממליצה להימנע מפחמימות כגון אורז ותפוחי אדמה, אלו מכבידים פיזית על הקיבה ובשל היותם פחמימה "ריקה" החיסרון הגדול בהם הוא תחושת כובד תחילה ולאחר מכן עליה ברמת הסוכר בדם ואיתה-תאבון מוגבר ומשם הדרך לארוחת חג בלתי נגמרת, קצרה מאוד😊.

חכו עם הקינוח, תנו לקיבה לנוח מעט ולעכל(תרתי משמע) כל מה שקרה כאן עד עכשיו והתחילו קודם עם משקה חם כגון חליצת צמחים, תה ירוק, נענע, לימונית וכדומה.

ואם כבר הגענו לקינוח, ההמלצה שלי היא לעוגת דבש קלאסית פשוטה-למחמירים אפשר גם בלי גלוטן. ואם קיים מגוון קינוחים בחרו לכם אחד שנראה לכם הכי טוב והכי מיוחד ותסיימו איתו. זה קשה אבל אפשרי.

מאחלת לכל חבריי, בני משפחתי ולקוחותיי שתהה זו שנה מלאה בבריאות והצלחות אישיות ומקצועיות למי מכם המחכה להן.

מאחלת לכולנו לאהוב את עצמנו קצת יותר השנה-מגיע לנו לא? 😊

רונית דיוויס, מטפלת רב תחומית ומתמחה בתזונה על פי שיטת הרמב"ם, ריפוי טבעי ונטורופתיה.