רשתות המדיה

רפלקסולוגיה – כל העולם בכף הרגל שלנו

רפלקסולוגיה
 

רפלקסולוגיה טיפול מחיר: 299 ש”ח ל – 50 דקות 

אחת הטכניקות הנפוצות כיום לטיפול בבעיות וכאבים כרוניים בתחום הרפואה המשלימה היא הרפלקסולוגיה.
הרפלקסולוגיה פירושה “תורת ההשתקפות”. הרפלקסולוגיה החלה אי שם במצריים העתיקה, היסטוריונים מדווחים כי אפילו בשרידי הפירמידות שנמצאו לאורך השנים ניתן היה לזהות ציורים המתארים את מפת כף הרגל שלנו, אך לאט לאט דעכה לה מספרי היסטוריה ושבה בקול תרועה במאה ה-20.
העיקרון של הרפלקסולוגיה פועל לפי כך שלכל נקודה, איבר פנימי או חיצוני ואפילו תחושות ומצבים נפשיים-ישנה נקודה מקבילה בכפות הרגליים שלנו אשר לחיצה עליה מביאה להקלה בכאב ובשיפור ההרגשה הכללית הנוגעת לאותה מחלה או בעיה. הטכניקה פועלת כאמור על לחיצות ועיסוי נקודתי של האזורים
הרלונטים ועל ידי הלחיצות משתחררות להן חסימות של מעגלי אנרגיה.

מפת רפלקסולוגיה של כף הרגל

הנה תיאור כללי של מפת רפלקסולוגיה טיפוסית של כף הרגל:

אצבעות הרגליים – מתאימות לראש, אוזניים, עיניים, חללי האף וסינוסים.

כרית כף הרגל – מתאימה לבית החזה, ריאות, לב ואיברים פנימיים אחרים.

קשת כף הרגל – מתאימה לכליות, כיס המרה, מעיים גסים, ורצועות הגב התחתון.

עקב – מתאים לעמוד השדרה, בלוטות האדרנל ומערכת הרבייה.

צד פנימי של כף הרגל – מתאים לאגן הירכיים ואיברי הרבייה.

צד חיצוני של כף הרגל – מתאים לכתפיים, זרועות ורגליים.

יש שונות מסוימת בין מפות של גברים לנשים, בעיקר בנקודות הקשורות לאיברי הרבייה.

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול הוליסטית המבוססת על הרעיון שכל האיברים והמערכות בגוף משתקפים בכפות הרגליים. באמצעות לחיצה על נקודות מסוימות בכף הרגל, ניתן להשפיע על האיברים והמערכות האלה ולסייע בהחזרת האיזון לגוף.

אבחון רפלקסולוגיה הוא תהליך שבו מטפל ברפלקסולוגיה מאתר אזורים רגישים בכפות הרגליים. אזורים אלה עשויים להצביע על בעיות רפואיות או רגשיות.

רפלקסולוגיה אבחון מחלות

האבחון הרפלקסולוגי מתבצע בשלבים הבאים:

התבוננות: המטפל מסתכל על כפות הרגליים של המטופל ומחפש סימנים שעשויים להעיד על בעיות רפואיות או רגשיות. סימנים אלה עשויים לכלול:

1.אדמומיות

2.קמטים

3.יבלות

4.קשקשים

5.נקודות שחורות

מישוש: המטפל מישש את כפות הרגליים של המטופל כדי לחוש את גודל, הצורה והטמפרטורה של האזורים השונים.

לחיצה: המטפל לוחץ על אזורים שונים בכפות הרגליים כדי לבדוק את רמת הרגישות שלהם. אזורים רגישים במיוחד עשויים להצביע על בעיות רפואיות או רגשיות.

רפלקסולוגיה יכולה לעזור באבחון מחלות, אך יש לה כמה מגבלות:

רפלקסולוגים מנוסים יכולים לזהות בעיות באזורים מסוימים של הגוף על ידי בדיקת הנקודות הרפלקסיביות בכפות הרגליים. למשל, רגישות בנקודות הקשורות לכליות עשויה לרמוז על בעיה בכליות.

עם זאת, רפלקסולוגיה אינה יכולה לאבחן במדויק מחלות ספציפיות או לקבוע את חומרתן. היא יכולה רק לזהות קיום בעיה כללית באיבר מסוים.

אבחנה מדויקת מחייבת בדיקות רפואיות נוספות כמו בדיקות דם, הדמיה וכד’. רפלקסולוגיה אינה תחליף לרפואה קונבנציונלית.

רפלקסולוגים מיומנים יכולים לזהות מצבים חריגים ולהפנות לבדיקה רפואית נוספת. אך אין להסתמך על רפלקסולוגיה בלבד לאבחון.

מחקרים מדעיים מוגבלים תומכים ביכולת האבחון של רפלקסולוגיה. נדרש מחקר נוסף לאימות השיטה.

רפלקסולוגיה יכולה לשמש ככלי משלים לרפואה קונבנציונלית, אך אינה תחליף עבורה. יש להתייעץ עם רופא לאבחון וטיפול.

רפלקסולוגיה לטיפול בכאבי בטן

רפלקסולוגיה, או עיסוי רפלקסולוגי, היא טכניקה המתמקדת בלחיצה וגירוי של נקודות רפלקס בכפות הרגליים, הידיים והאוזניים, המקושרות לאיברים שונים בגוף. לחץ ממוקד על נקודות הקשורות למערכת העיכול יכול לסייע בהקלה משמעותית של כאבי בטן, הפרעות עיכול ובחילות. שילוב של עיסוי בטן עדין יחד עם גירוי נקודות רפלקס יעיל במיוחד לטיפול בבעיות עיכול וכאבי בטן חוזרים ונשנים.

 

עיסוי רפלקסולוגיה

הרפלקסולוגיה איננה רק גישה לריפוי מחלות היא מאפשרת גם אבחון של של כלל איברי הגוף ואף משמשת כראי חיצוני של ממש המשקף את כל המתרחש בתוך גופנו.
אי שם ב1930 פיתחה יוניס אינגהאם מפת רפלקסולוגיה מפורטת מאוד ובה סימון המורה על גבי נקודה בכף הרגל וממנה נמתח קו ובסופו מצוין שם האיבר או האזור בגופנו המושפע מנקודה זו בכף הרגל שלנו.
לדוגמא, האזור הפנימי השקוע בכף הרגל הנו אזור בעל השפעה ישירה על כל חלל הבטן שלנו והאיברים הפנימיים בה וסביב לה על פי גישת הרפלקסולוגיה.
רפלקסולוגיה
הראש הגב והצוואר למשל, מיוצגים על ידי צידי כף היד והאצבעות שלנו. כמובן שאם מטופל מתלונן על כאבי גב, לא מיד יתחיל טיפול ולחיצה על הנקודה אשר אמורה להקרין ולהשפיע על הגב-יש לבצע אבחון מקיף על ידי אנשי מקצוע מוסמכים על מנת למצוא את מקור הבעיה על מנת שהטיפול והלחיצות יהיו למטרת הטיפול בה-ולא בסימפטום.
 
הרפלקסולוגיה אגב, נפוצה מאוד גם אצל הסובלים מבעיות עיכול של עצירות כרונית וכדומה לה. אגב בשנים האחרונות קיימת מודעות גבוהה לרפלקסולוגיה לכאבי בטן וגזים אצל תינוקות. במקרים כאלו עיסוי של כף רגלו של התינוק יכולה לשחרר ולהרפות את אזור הבטן והמעי של התינוק המכווץ בשל הכאב אשר לרוב נובע מגזים במערכת העיכול. השחרור של אזור הבטן יכול להביא להרגעה והקלה של ממש כאשר אכן מדובר מכאבי בטן מסוג זה.

רפלקסולוגיה – השורה התחתונה

לרפלקסולוגיה יתרונות רבים בעיקר אם היא מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומוסמכים, בספא רפאל סנטר ברחובות פועלים בנוסף למעסים והמעסות שלנו, גם מטפלים מוסמכים בתחום הרפואה המשלימה בכלל וברפלקסולוגיה בפרט.

חשוב לציין כי רפלקסולוגיה הנה תהליך, ייתכן שיפור כבר לאחר הטיפול הראשון אך ייתכן גם כי יהיה צורך בסדרה של טיפולים על מנת להגיע אל התוצאה הטובה ביותר ולהפחתה מקסימלית של הכאב אצל המטופל. הרפלקסולוגיה מסייעת במקרים רבים ושונים מאוד האחד מהשני, היא יכולה לסייע לסובלים מנדודי שינה, עייפות כרונית ואפילו תהליכים ושינויים רגשיים מורכבים הפוגעים ומשפיעים על איכות חיינו.

רפלקסולוגיה מפת כף הרגל לנשים

 
רפלקסולוגיה היא טיפול משלים הכולל הפעלת לחץ על נקודות ספציפיות בכפות הרגליים, אשר מאמינים מתאימות לאיברים ומערכות שונות בגוף. אמנם אין מפות רפלקסולוגיה ספציפיות לנשים בלבד, אך נקודות הרפלקסולוגיה בכפות הרגליים הן בדרך כלל זהות עבור גברים ונשים כאחד. עם זאת, ישנן נקודות רפלקסולוגיה מסוימות שעשויות לעניין במיוחד נשים בשל הקשר שלהן לאיברי הרבייה ולאיזון ההורמונלי. להלן מספר נקודות מפתח ברפלקסולוגיה שעשויות להועיל לנשים:
 
1. שחלות: נקודת הרפלקסולוגיה של השחלות ממוקמת בקצה הפנימי של כף הרגל, ממש מתחת לעצם הקרסול.
 
2. רחם: נקודת הרפלקסולוגיה של הרחם נמצאת ממש מעל העקב, באמצע כף הרגל.
 
3. בלוטת יותרת המוח: בלוטת יותרת המוח, המווסתת את ייצור ההורמונים, קשורה לבוהן הגדולה. לכן, עיסוי בסיס הבוהן עשוי לעזור לעורר את הבלוטה הזו.
 
4. בלוטות יותרת הכליה: בלוטות יותרת הכליה קשורות לתגובת מתח ואיזון הורמונים. נקודות הרפלקסולוגיה של בלוטות יותרת הכליה ממוקמות בקצה הפנימי של כל כף הרגל, מתחת לקו המותניים.
 
5. בלוטת התריס: בלוטת התריס מווסתת את חילוף החומרים ואת רמות האנרגיה. מאמינים שנקודות הרפלקסולוגיה של בלוטת התריס ממוקמות בבסיס האצבעות הגדולות.
 

רפלקסולוגיה עלות: 299 ש”ח ל – 50 דקות טיפול  

 
אנחנו מזמינים אתכם למרכז ספא רפאל סנטר בעיר רחובות,  להינות ממגוון אפשרויות של טיפולי רפואה משלימה ובניהן גם טיפול רפלקסולוגי מקצועי על ידי אחד מהמטפלים והמטפלות המוסמכים שלנו.
 

לתאום טיפול חייגו 08-9495555

 

להזמנת טיפול השאירו פרטים

הכי פופולארים

ספא מפנק ובריא

ספא מפנק עם ארוחת בוקר

אם בעבר טיפולים בספא נחשבו למותרות בלבד, הרי שהיום, ביקורים קבועים באמצעות מנוי כרטיסיה מתאפשרים לכל אחד. אז מה כל כך בריא בספא? גם חבילות מפנקות

סאונה

סאונה – טרנד חם. מאוד חם

בקיץ הישראלי לעיתים הדבר האחרון שאנחנו מסוגלים לחשוב עליו הוא שימוש בסאונה כיוון שזו מתקשרת לרובנו בעיקר עם חום אך השהייה בסאונה היא הרבה מעבר

יום פינוק לחברה ולאירועים עסקיים

אירועי חברה באווירה מיוחדת

חמאם ספא רפאל  משנת 2000, הוא מרכז בריאות וספא מפואר ומקצועי המטפל בבריאות בגוף והנפש. אנו בחמאם – ספא רפאל מאמינים ששילוב של עסקים וכיף הם השילוב

Cart